چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403
EN

خبرگزاری

شرایط و محدودیت های جدید در خصوص نقل و انتقال اسناد حج و عمره اعلام گردید

208
2

نظر به لزوم کاهش مراجعات و ترددهای غیر ضرروی هموطنان در حوزه نقل و انتقال قبوض ودیعه‌گذاری حج تمتع، و اولویت های عمره مفرده مراتب به شرح ذیل ابلاغ می‌گردد.

الف‏‏/ قبوض ودیعه‌گذاری حج تمتع

1‏ - پیرو دستورالعمل ابلاغی شماره 27251‏‏/500‏‏/97 تاریخ 24‏‏/11‏‏/397 (دستورالعمل نحوی رسیدگی وانجام نقل وانتقال قبوض ودیعه گذاری حج تمتع)، از تاریخ ابلاغ تا پایان فروردین 1399، رسیدگی و دریافت و انجام درخواست های نقل و انتقال قبوض ودیعه‌گذاری حج تمتع صرفاً به قبوض دارای اولویت تا تاریخ 15‏‏/2‏‏/1386 تعیین و محدود می گردد.

2‏ - برابر مفاد دستورالعمل ابلاغی انجام نقل و انتقال و ضرورت رعایت مسائل بهداشتی وکاهش ترددها،  متعاملین می بایست بومی ، ساکن در استان و ترجیحاً در سطح یک شهر‏‏/شهرستان باشند لذا براین اساس دفاتر زیارتی مراتب را با حساسیت بیشتر رعایت، دنبال و به انجام برسانند.

3‏ - در مدت تعیین شده مراجعه متعاملین به حج و زیارت استان ضرورتی نداشته وکنترل مدارک، تطبیق و تأیید آن براساس اسکن مدارک به صورت سیستمی بوده و بدیهی است پس از انجام مراحل مربوطه و تأیید، صدور معرفی نامه¬های" دفاتر اسناد رسمی" و" بانک عامل" توسط این مدیریت انجام و تحویل به متقاضیان می بایست صرفا از طریق نماینده دفتر زیارتی عامل انجام پذیرد .

ب‏‏/اولویت های ثبت‌نامی عمره مفرده

پیرو دستورالعمل شماره 20452‏‏/500‏‏/93 تاریخ 9‏‏/6‏‏/1393 ( نحوی رسیدگی و انجام نقل وانتقال اولویت های عمره) ، نظر به شرایط ذکرشده و عدم برگزاری سفر عمره، رسیدگی و دریافت و انجام درخواستهای نقل و انتقال کارتهای ثبت‌نامی عمره  نیز تا پایان فروردین  1399 تعلیق و متوقف خواهد بود.

یادآوری می شود:

1‏ - از آنجائیکه اتخاذ تصمیمات فوق به منظور کاهش ترددها و حفظ سلامت همکاران و هموطنان می باشد از اینرو  مطلقاً بابت انجام استثناء برای قبوضی که شرایط و ضوابط لازم را ندارند مکاتبه و ارجاعی صورت نگیرد.

2 ‏- چنانچه مراجعاتی نیز  به سازمان از این بابت وجود داشته باشد، برای توجیه و راهنمایی ایشان، وفق ضوابط به این مدیریت راهنمایی می شوند.

انتظار می رود در شرایط خاص فعلی، با همت و یاری و همدلی همه عزیزان از این مقطع زمانی با موفقیت و سربلندی عبور نماییم.

 

                                                                                                                 مدیریت حج وزیارت استان سمنان

برای این مقاله 2 نظر ثبت شده است

نظر دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نام
ایمیل
وب سایت

آرشیو اخبار