یکشنبه 09 اردیبهشت 1403
EN

خبرگزاری

توصیه های وزارت بهداشت درباره شیوع بیماری وبا در عراق

توصیه های وزارت بهداشت درباره شیوع بیماری وبا در عراق
با توجه به اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص شیوع بیماری وبا در شهر سلیمانیه عراق و احتمال گسترش بیماری در شهرهای دیگر، توصیه های ذیل جهت پیشگیری از ابتلای زائرین عزیز کشورمان اعلام می گردد.

1 - تاکید بر رعایت صحیح بهداشت دست به صورت شستشوی صحیح دست ها با آب و صابون یا با استفاده از محلول های ضد عفونی کننده دست، بر پایه الکل 60%حداقل به مدت 20ثانیه، به ویژه قبل از غذا خوردن، و بعد از اجابت مزاج، قبل از تهیه و آماده سازی غذا.

2 - رعایت کامل اصول بهداشتی در آشپزخانه ها و مکانهای پیش بینی شده جهت تهیه و توزیع غذا منطبق با دستورالعمل های مرکز سلامت محیط کار به ویژه تاکید برگند زدائی و ضدعفونی صحیح سبزیجات و میوه جات .

3 - استفاده از آب آشامیدنی سالم (آب بطری شده) در تمام مسیر سفر.

4 - استفاده از نوشیدنی ها و موادغذائی که نسبت به سلامت آن اطمینان دارند (عدم تهیه مواد غذائی یا نوشیدنی از افراد دستفروش و دوره گرد).

5 - استفاده از موادغذائی کاملا پخته شده و عدم استفاده از مواد غذایی خام یا نیم پخته.

6 - استفاده از میوه و سبزیجاتی که به روش صحیح گندزدائی و ضدعفونی شده اند.

7 - عدم استفاده ازآبهای روان از قبیل آب رودخانه یا استخرهای موجود در مسیر سفر جهت آشامیدن، شستن ظروف یا شنا کردن.

8 - دفع بهداشتی مدفوع و استفاده از تولتهای بهداشتی .

9 - شروع استفاده سریع از مایعات در صورت بروز علائم اسهال استفراغ (نوشیدن سرم خوراکی یا محلول او ار اس بهترین انتخاب دراین شرایط خواهد بود.)

10 - مراجعه سریع به نزدیک ترین مرکز بهداشتی یا درمانی در صورت مشاهده علائم گوارشی به ویژه اسهال و استفراغ در طول سفر یا پس از بازگشت از سفر در خود یا اطرافیان.

 

امتیاز به خبر :

آرشیو

آرشیو اخبار