یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
EN

خبرگزاری

اطلاعیه واريز مبلغ علی الحساب مرحله دوم هزینه سفر حج تمتع 1400 از 3 لغایت 12 شهریور

اطلاعیه واريز مبلغ علی الحساب مرحله دوم هزینه سفر حج تمتع 1400 از 3 لغایت 12 شهریور
زمان شروع پرداخت مرحله دوم هزینه سفر حج تمتع سال 1400 از ساعت 10صبح روز دو شنبه مورخ 99/6/3لغایت پایان ساعت اداري روز چهارشنبه مورخ 99/6/12می باشد.  

با عنایت به تعطیلی عملیات حج تمتع سال 1399 ناشی از تبعات شیوع ویروس کرونا و ضرورت اتخاذ تدابیر مقتضی عملیات حج و با توجه به تصویب نامه هیئت وزیران به شماره 14503‏/‏/99‏/م‏/ت57882 ه مورخ 6‏/5‏/99 موضوع تثبیت نرخ ارز حج تمتع و محدودیت زمانی در جهت تهیه باقیمانده ارز از بانک مرکزی، دستورالعمل دریافت علیالحساب مرحله دوم به شرح زیر ارسال می گردد:

1 - مبلغ علی الحساب قابل پرداخت مرحله دوم هزینه سفر حج تمتع با توجه به تصویب در کمیسیون قیمت گذاری حج به شرح تصویر جدول پیوست می باشد:

2 - علی الحساب دوم هر کاروان در تصویر فوق درج می باشد.2) زمان شروع ثبت نام از ساعت 10 صبح روز دوشنبه مورخ 3‏/6‏/99 لغایت  پایان ساعت اداری روز چهارشنبه مورخ 12‏/6‏/99 می باشد.

3 - علیرغم اینکه بنا به نظر سازمان حج و زیارت پرداخت مرحله دوم هزینه سفر به نفع و صلاح زائرین می باشد اما در پرداخت آن اجباری نیست.

4 - در صورتیکه زائران علی الحساب مرحله دوم هزینه سفر خود را پرداخت نمایند از اولویت تشرف در حج تمتع سال آتی بر اساس سهمیه اختصاصی کشور برخوردار خواهند بود.

5 - در صورت عدم پرداخت علی الحساب مرحله دوم هزینه سفر، مابه التفاوت علی الحساب پرداختی مرحله اول (مبلغ000‏/000‏/250 ریال) تا مبلغ نهائی کاروان مربوطه به نرخ جدید بنا به ضوابط و شرایط اعلامی سال تشرف محاسبه و دریافت خواهد شد، لذا مدیران کاروانها مکلف به اطلاع رسانی لازم و کافی بصورت دقیق و شفاف به آگاهی زائران رسانده شود.

6 - علاوه بر تکلیف مدیران دفاتر حج و زیارت استان و مدیران کاروان ها در اطلاع رسانی به زائران ، اداره کل روابط عمومی سازمان نسبت به ارسال پیامک به زائرین و اطلاع رسانی لازم اقدام خواهد نمود، این موضوع رافع مسئوولیت مدیران کاروان در خصوص اطلاع رسانی به زائر نمی باشد.

7 - فایل راهنمای پرداخت علی الحساب مرحله دوم هزینه سفر که توسط دفتر طرح و برنامه و فن آوری اطلاعات تهیه گردیده است به شرح ذیل ارسال می گردد . 

 

                                                                    مدیریت حج وزیارت استان سمنان   

 

راهنمای پرداخت علی الحساب مرحله دوم هزینه سفر  مراحل واریز مرحله دوم حج تمتع:

1 - زائر یا مدیر کاروان وارد سامانه تمتع رزرو به آدرس https://tamatoreserve.haj.ir/ می شود.

2 - از منوی بالای صفحه روی گزینه پرداخت اینترنتی کلیک می نماید.

3 - صفحه پرداخت اینترنتی به آدرس https://tamatoreserve.haj.ir/Cpanel/DifferencePayment.aspx باز می شود.

4 - مانند مرحله اول کد رهگیری اخذ شده از کاروان، کد ملی و کد کپچا را نیز در محل خود وارد نموده دکمه بازیابی اطلاعات را کلیک می نماید.

5 - صفحه اطلاعات زائر نمایش داده می شود و در جدول پایین صفحه در روبروی فیش تکمیلی بر روی دکمه مشاهده صورت حساب کلیک می نماید.

6 - وارد صفحه صورتحساب می شود که در آنجا مبلغ قابل پرداخت نمایش داده می شود.

7 - در پایین صفحه باید روش پرداخت را بین اینترنتی و PC POS انتخاب نمایند و دکمه ادامه را کلیک نمایند.8- در صورت انتخاب پرداخت اینترنتی به صفحه پرداخت بانک ملی وصل می شوند و با وارد کردن اطلاعات کارت و CVV2 و رمز دوم پویا تراکنش را انجام می دهند.

9- در صورت انتخاب PC POS   که مخصوص پرداخت در دفتر کارگزاری میباشد مبلغ پرداخت به صورت خودکار به دستگاه منتقل شده و زائر باید کارت کشیده و رمز را وارد نماید.10- پس از واریز،  نهایتاً پس از یک روز تایید واریز در سامانه مدیرکاروان و یا سامانه https://tamatoreserve.haj.ir   درصفحه پرداخت زائرین محترم مشاهده میگردد. در صورت عدم تایید لازم است ابتدا با تماس با پشتیبانی درگاه بانک ملی (شماره 42739000) از موفق بودن تراکنش اطمینان حاصل و کد رهگیری و کد ارجاع اخذ گردد و سپس برای پیگیری از طریق حج و زیارت استانها اقدام شود.تذکر مهم :  خطاهایی که زائرین در درگاه با آن مواجه می گردند اغلب به علت محدودیت سقف پرداخت در سیستم بانکی می باشد که باید برای رفع آن به بانک صادر کننده کارت خود مراجعه نمایند.

 

امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

آرشیو

آرشیو اخبار