پنجشنبه 27 اردیبهشت 1403
EN

عتبات عالیات

لزوم درج "کد اقتصادی و یا شناسه ملی شرکت شمسا" در سامانه صورت معاملات فصلی

542
1

بر اساس اعلام سازمان حج وزیارت، کلیه کارگزاران زیارتی استان منبعد نسبت به درج "کد اقتصادی و یا شناسه ملی شرکت شمسا" در سامانه صورت معاملات فصلی اقدام نمایند.

بر اساس اعلام سازمان حج وزیارت و با عنایت به اطلاعیه های قبلی در خصوص درج کد اقتصادی و یا شناسه ملی شرکت مرکزی سراسر ایران (شمسا) در سامانه صورت معاملات فصلی موضوع ماده 169 مکرر قانون مالیات های مستقیم، به آگاهی می رساند بموجب مفاد اساسنامه شرکت شمسا "اداره و ارائه خدمات امور زیارتی به زائرین عتبات عالیات"، داخل در وظایف ذاتی و موضوع فعالیت شرکت مذکور می باشد لذا کلیه امور مالیاتی مربوطه اعم از ثبت فعالیت های مالی در سامانه صورت معاملات فصلی و غیره ، جزء تکالیف بدیهی شرکت یاد شده است که می بایست در راستای اجرای صحیح قوانین و مقررات مالیاتی، به نام شرکت شمسا صورت پذیرد.

بنابراین، اطلاعیه های قبلی مبنی بر عدم اجرای تکلیف قانونی ثبت معاملات به نام شرکت شمسا در سامانه مالیاتی مربوطه "کان لم یکن" تلقی گردیده و کلیه کارگزاران محترم زیارتی مکلف به ثبت صحیح معاملات جاری و سنوات قبل خود در سامانه مالیاتی صورت معاملات فصلی به نام شرکت شمسا می باشند.

بنابر مراتب، انتظار می رود موارد قانونی ذیل الذکر بطور دقیق توسط دفاتر و شرکتهای محترم زیارتی استان اجرا گردد:  

1 - کلیه کارگزاران مکلفند درخصوص مبالغی که تحت هر عنوان از طرف شرکت مرکزی سراسر ایران (شمسا) به ایشان پرداخت می گردد اعم از حق الزحمه های ثبت نام زائر و اجرای عملیات عتبات عالیات و...، نسبت به درج "کد اقتصادی و یا شناسه ملی شرکت شمسا" در سامانه صورت معاملات فصلی اقدام نموده و از ثبت مشخصات معاملاتی سازمان حج و زیارت اکیداً اجتناب نمایند.

2 - ثبت اطلاعات معاملاتی مربوط به سازمان حج و زیارت در سامانه صورت معاملات فصلی تنها در صورتی مجاز می باشد که حق الزحمه ثبت نام و اجرای عملیات "از قبیل اربعین حسینی(ع)" مستقیما از سوی سازمان حج و زیارت به حساب کارگزاران مربوطه واریز شده باشد.

بدیهی است تبعات مالیاتی عدم اجرای صحیح موارد فوق بر عهده مستنکفین از اجرای این مهم می باشد.

برای این مقاله 1 نظر ثبت شده است

نظر دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نام
ایمیل
وب سایت

آرشیو اخبار