چهارشنبه 05 اردیبهشت 1403
EN

حج تمتع

دیدار کارگزاران حج استان با نماینده محترم ولی فقیه به مناسبت هفته حج

دیدار کارگزاران حج استان با نماینده محترم ولی فقیه به مناسبت هفته حج
به مناسبت هفته حج، مدیر و کارکنان حج وزیارت استان به همراه تعدادی از کارگزاران حج سال 1399، امروز شنبه مورخ 1399/4/7 با حضرت آیت الله شاهچراغی نماینده معزز ولی فقیه و امام جمعه سمنان دیدار کردند.

به گزارش روابط عمومی مدیریت حج وزیارت استان؛ به مناسبت هفته حج، مدیر و کارکنان حج وزیارت استان به همراه تعدادی از کارگزاران حج سال 1399، امروز شنبه مورخ 1399/4/7 با حضرت آیت الله شاهچراغی نماینده معزز ولی فقیه و امام جمعه سمنان دیدار کردند.

در این دیدار خلیل دلپاک مدیر حج وزیارت استان ضمن تشریح کلیه اقدامات صورت گرفته در رابطه با حج تمتع 1399، با اشاره به شیوع ویروس کرونا اعلام نمود کلیه اقدامات صورت گرفته اعم از ثبت نام زائرین و واریز وجوه هزینه کاروان ها بصورت اینترنتی و غیر حضوری صورن گرفت و آموزش زائرین کاروان ها نیز با همکاری روحانیون محترم کاروان ها از طریق پیام رسان ها در فضای مجازی و اینترنت انجام شده است.

وی همچنین افزود: چنانچه زائرین عزیز ثبت نام شده در کاروان ها انصراف نداده و وجوه خود را پس نگیرند، سال آینده با همین قیمت سالجاری به حج تمتع اعزام خواهند شد.

در ادامه این دیدار حضرت آیت الله شاهچراغی نماینده معزز ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان ضمن تشکر از اقدامات انجام شده توسط حج وزیارت و کارگزاران حج استان، با اشاره به عدم برکزاری حج تمتع سالجاری اظهار داشت: شما کارگزاران و مسئولین زحمات و وظیفه خود را انجام داده و  ثواب و بهره معنوی خود را برده اید و ان شاء الله نزد خدای بزرگ ماجور هستید.

ایشان با اشاره با حدیث شریف نبوی (ص) که فرمودند نیت انسان از عمل او بهتر است زیرا در نیت ریا و تظاهر کمتر است اظهار داشت: ثبت نام کنندگان نباید از موضوع عدم برگزاری حج ناراحت باشند چرا که نزد خدای بزرگ اجر دارند. 

آیت الله شاهچراغی با اشاره به اینکه حج از عبادات بسیاربزرگ است که عبادات دیگر شاید هم شان آن نمی باشد زیرا در این عبادت انسان پاک می شود، توصیه نمودند زائران در حال حاضر به حج فقرا (نماز چمعه) بپردازند که بسیار مورد تاکید دین مبین اسلام است. 

آخرین توصیه نماینده ولی فقیه به زائرین این بود که با توجه به شرایط اقتصادی حاکم بر کشور، بهتر است زائرین به نیت کمک به دولت وجوه خود را پس نگیرند تا در این عرصه هم ثواب حج را برده باشند و هم ثواب کمک به دولت برای پیشبرد امور کشور  نصیبشان گردد.

   

امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

آرشیو

آرشیو اخبار