پنجشنبه 09 فروردین 1403
EN

خبرگزاری

هنوز پاسخ قاطعی درباره وضعیت حج امسال نداریم/ زائران تا نیمه ذی‌القعده صبر کنند

هنوز پاسخ قاطعی درباره وضعیت حج امسال نداریم/ زائران تا نیمه ذی‌القعده صبر کنند
رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه هنوز پاسخ قاطعی درباره وضعیت حج تمتع برای مردم نداریم، گفت: در صورتی که عربستان تا اواسط ذی‌القعده درباره وضعیت حج اطلاعیه‌ای صادر نکند، عملا حج تمتع امسال لغو می‌شود و اعزام منت...

علیرضا رشیدیان رئیس سازمان حج و زیارت در گفت‌وگو با رادیو سلامت با اشاره به آخرین وضعیت و اخبار از برگزاری حج تمتع 1399، اظهار داشت: هنوز جواب قاطعی درباره وضعیت حج تمتع برای مردم نداریم، چرا که عربستان پاسخی در این زمینه نداده است و همه مسلمانان به نوعی منتظرند تا شرایط عربستان را بدانند.

وی با بیان اینکه مسؤولان عربستان حتی به مکاتبات و تماس‌های تلفنی همکاران ما درباره وضعیت حج تمتع امسال پاسخی نداده‌اند، افزود: عربستان باید بگوید که آیا بر اساس تفاهم‌نامه حجی که با کشورهای اسلامی امضا کرده، آمادگی ارائه خدمات همراه با امنیت، آرامش، سلامت و کرامت زائران دارد یا به دلیل عدم توانمندی حج امسال برگزار نمی‌شود.

رشیدیان با بیان اینکه ما برای تمام فصول کاری و حتی قبل از اعزام، استقرار و حتی بازگشت زائران خانه خدا دستورالعمل تهیه کرده‌ایم، گفت: حج یک واجب شرعی است و بهتر بود ‌کمیته‌ای تشکیل می‌شد و نمایندگان سازمان‌های حج را دعوت می‌کردند تا درباره چگونگی مواجهه با ویروس کرونا و برپایی یا عدم برپایی حج تمتع همفکری می‌شد.

وی با اشاره به اینکه ما از زمانی که بحث شیوع کرونا مطرح شد سناریوهای مختلف را بررسی کرده و بر اساس آن فرآیندهایی را پیش‌بینی کردیم، خاطرنشان کرد: ثبت‌نام از زائران حج امسال انجام شده و معاینات زائران زیر ۶۰ سال نیز صورت گرفته است تا در صورت اعلام آمادگی عربستان برای حضور زائران با محدودیت و کاهش سهمیه بتوانیم زائران را به این سفر معنوی اعزام کنیم.

رئیس سازمان حج و زیارت درباره زمان انتظار ایران برای اعلام سعودی‌ها برای تشرف به حج تمتع، گفت: در صورتی که عربستان تا اواسط ذی‌القعده درباره وضعیت حج تمتع اطلاعیه‌ای صادر نکند، عملا حج تمتع امسال لغو می‌شود و اعزام منتفی خواهد بود.

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام
ایمیل
وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آرشیو

آرشیو اخبار